Margaretaloppet 2011

Äntligen så blev det av. jag lyckades samla ihop några tjejer att gå Margaretaloppet för Kalmar Stadsmission.
7 st blev det. Jag,Linda,Susanne,Ingrid Sjöberg,Ingrid simonsson, Lotta,Ingela.
Tanken var att vi skulle hålla ihop under hela sträckan,men det sprack redan i starten.
Jag ,Linda och Lotta föstes fram i klungan och sen var det bara att fortsätta framåt.Resten av gänget hamnade en bra bit bakom och det var inte att tänka på att stanna upp i en hög av knuffande och stånkande ladys.
 55 min tog det att gå dessa 5 km. Hade man bara kommit förbi så hade vi nog kunnat göra rundan på betydligt kortare tid. Nästa år ska jag/vi satsa på att springa. Vet bara inte hur man ska göra för att få en placering längre fram så att man kan springa från början och inte fösas fram som en kossa.
Väl framme så väntade gänget med fika . Vädret var fint och kaffe,bulle och trevligt sällskap gjorde gott efter turen.
Dessutom så vann en i vårat gäng ett pris. Nämligen Ingrid sjöberg nr 3415 ett badlakan. Stort GRATTIS





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0